ISNIN
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
13 Februari 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.2 : Meter Pelbagai (meter ohm)
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø tunjuk cara pengukuran nilai rintangan bagi
perintang.
Ø Amali mengukur nilai rintangan.
|
ABM
|
Meter pelbagai, Perintang, Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
baik. Pelajar dapat mengendali meter pelbagai dengan betul. Amali mengukur
nilai rintangan pada perintang hanya dapat dilakukan untuk 5 perintang kerana
kesuntukan masa. Akan disambung pada lain waktu.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
13 Februari 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 07: Mengendali dan menguji
peralatan elektrik domestik berasaskan motor
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 26: mengendalikan peralatan elektrik domestik
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 07-KMMPED 26
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. Tiga
pelajar berjaya ditaksir dan kompeten untuk mengendalikan kipas meja dan lima
pelajar kompeten untuk pengendalian mesin basuh automatik. Peralatan yang
ditaksir dipilih sendiri oleh pelajar.
|
SELASA
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
14 Februari 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15, 09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 07: Mengendali dan menguji
peralatan elektrik domestik berasaskan motor
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 26: mengendalikan peralatan elektrik domestik
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 07-KMMPED 26
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. Sebelas
orang pelajar berjaya ditaksir dan kompeten untuk mengendalikan mesin basuh
automatik.
|
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
14 Februari 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.2 : Meter Pelbagai (meter ohm)
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø Amali mengukur nilai rintangan.
|
ABM
|
Meter pelbagai, Perintang, Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
baik. Pelajar dapat mengendali meter pelbagai dengan betul. Amali mengukur
nilai rintangan dapat diselesaikan oleh semua pelajar.
|
RABU
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
15 Februari 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25, 09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.2 : Meter Pelbagai (meter volt DC)
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø menyalin nota dan cara penggunaan meter volt DC pada
muka surat 53-54 berdasarkan modul.
Ø penerangan penggunaan meter pelbagai (meter volt
DC).
|
ABM
|
Meter pelbagai, sel kering, Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar.
Pelajar hanya sempat menyalin nota. Penerangan tentang meter volt DC akan
dibuat pada masa akan datang.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
15 Februari 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 07: Mengendali dan menguji
peralatan elektrik domestik berasaskan motor
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 26: mengendalikan peralatan elektrik domestik
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 07-KMMPED 26
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. Kesemua
pelajar berjaya ditaksir untuk KMMPED 26.
|
KHAMIS
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
16 Februari 2012
|
Masa
|
09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 01-07
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 01-KMMPED 26
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø Penyemakan fail individu pelajar
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses penyemakan berjalan dengan baik. Ada pelajar
yang didapati tidak teratur failnya. Kerja kemas kini dilakukan dengan baik
walaupun kesuntukan masa.
|
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
16 Februari 2012
|
Masa
|
10:55 – 12:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.3 : Penguji Tebatan
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø melukis rajah penguji tebatan berdasarkan objek
sebenar.
|
ABM
|
meter penguji tebatan.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
baik. Semua pelajar berjaya melukis rajah penguji tebatan pada hari ini.
|
JUMAAT
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
17 Februari 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25,
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.2 : Meter Pelbagai (meter volt DC)
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø penerangan penggunaan meter pelbagai (meter volt
DC).
|
ABM
|
Meter pelbagai, sel kering, Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Guru membuat penerangan tentang meter volt DC kepada pelajar. 70% pelajar dapat menentukan julat dan
skala meter volt DC dan mengendalikannya. Amali akan dibuat pada masa akan
datang.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
17 Februari 2012
|
Masa
|
09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 01-07
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 01-KMMPED 26
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø Penyemakan fail individu pelajar
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses penyemakan berjalan dengan baik. Semua
pelajar berjaya menyelesaikan kerja kemas kini fail dengan teratur.
|
1 comments:
Cikgu,
RPH untuk miniggu 7 lengkap dan kemas.
TQ
Post a Comment