ISNIN
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
30 Januari 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.2 : Meter Pelbagai
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø melukis rajah meter pelbagai
Ø melabel bahagian utama meter pelbagai pada rajah
yang dilukis
Ø meneliti objek sebenar meter pelbagai dan mengenal
pasti bahagian-bahagian utama meter pelbagai.
|
ABM
|
Meter pelbagai, Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Hanya 50% pelajar dapat menyiapkan rajah meter pelbagai.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
30 Januari 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 07: Mengendali dan menguji
peralatan elektrik domestik berasaskan motor
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 26: mengendalikan peralatan elektrik domestik
KMMPED 27: menyurih litar peralatan elektrik
domestik
KMMPED 28: melakar gambarajah blok peralatan
elektrik domestik.
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 07-KMMPED 26,
27, 28
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. Kebanyakan pelajar
telah selesai melakukan aspek KMMPED 27, 28. Pelajar belum bersedia untuk
ditaksir bagi KMMPED 26.
|
SELASA
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
31 Januari 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15, 09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 07: Mengendali dan menguji
peralatan elektrik domestik berasaskan motor
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 26: mengendalikan peralatan elektrik domestik
KMMPED 27: menyurih litar peralatan elektrik
domestik
KMMPED 28: melakar gambarajah blok peralatan
elektrik domestik
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 07-KMMPED 26,
27, 28
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. Pelajar berjaya
menyelesaikan aspek KMMPED 27, 28. Pelajar basih belum bersedia untuk
ditaksir bagi KMMPED 26 kerana semuanya lebih tumpukan aspek KMMPED 27 &
28 untuk diselesaikan.
|
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
31 Januari 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.2 : Meter Pelbagai
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø melukis rajah meter pelbagai
Ø melabel bahagian utama meter pelbagai pada rajah
yang dilukis
Ø meneliti objek sebenar meter pelbagai dan mengenal
pasti bahagian-bahagian utama meter pelbagai.
|
ABM
|
Meter pelbagai, Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar.
90% pelajar dapat menyiapkan rajah meter pelbagai. Walau bagaimanapun hampir
kesemua pelajar dapat mengenal pasti bahagian utama meter pelbagai.
|
RABU
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
01 Februari 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25, 09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.2 : Meter Pelbagai
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø melukis rajah meter pelbagai
Ø melabel bahagian utama meter pelbagai pada rajah
yang dilukis
Ø meneliti objek sebenar meter pelbagai dan mengenal
pasti bahagian-bahagian utama meter pelbagai.
|
ABM
|
Meter pelbagai, Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar.
Semua pelajar dapat menyiapkan rajah meter pelbagai dengan baik dan dapat
mengenal pasti bahagian utama meter pelbagai.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
01 Februari 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 07: Mengendali dan menguji
peralatan elektrik domestik berasaskan motor
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 26: mengendalikan peralatan elektrik domestik
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 07-KMMPED 26
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. 11 pelajar berjaya
ditaksir dan kompeten untuk mengendalikan kipas siling dan 4 pelajar pula
kompeten untuk mengendalikan kipas meja. Peralatan yang ditaksir dipilih
sendiri oleh pelajar.
|
KHAMIS
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
02 Februari 2012
|
Masa
|
09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 07: Mengendali dan menguji
peralatan elektrik domestik berasaskan motor
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 26: mengendalikan peralatan elektrik domestik
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 07-KMMPED 26
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. Tiga orang pelajar
berjaya ditaksir dan kompeten untuk mengendalikan kipas meja. Peralatan yang
ditaksir dipilih sendiri oleh pelajar.
|
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
02 Februari 2012
|
Masa
|
10:55 – 12:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 2 : Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
Unit 2.1 : Pena Ujian
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø perbincangan dan tunjuk cara penggunaan pena ujian
untuk mengesan kehadiran elektrik pada soket alir keluar dan wayar terbuka.
Ø Kerja amali.
|
ABM
|
Pena ujian, Modul MPED tingkatan 4, nota edaran.
|
Nilai
|
Disiplin, hormat menghormati, rajin
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Pelajar telah mengetahui cara untuk kenal pasti punca hidup pada
soket alir keluar melalui penerangan secara teori sebelum ini. Kerja amali
untuk penentuan punca hidup dilakukan pada hari ini. Semua pelajar dapat
melakukannya dengan baik.
|
JUMAAT
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
03 Februari 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 01 : Menggunakan Peralatan Ujian
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 01 : Menggunakan Pena Ujian
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 01-KMMPED 01
|
ABM
|
Borang penskoran individu, pena ujian, soket alur
keluar, suis lampu.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran dapat dijalankan dengan baik. 14
orang pelajar berjaya ditaksir dan kompeten semuanya.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
03 Februari 2012
|
Masa
|
10:40 – 11:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 07: Mengendali dan menguji
peralatan elektrik domestik berasaskan motor
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 26: mengendalikan peralatan elektrik domestik
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 07-KMMPED 26
|
ABM
|
Borang penskoran individu
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. Dua pelajar
berjaya ditaksir dan kompeten untuk mengendalikan kipas siling, lima pelajar kompeten untuk mengendalikan kipas meja dan
tiga pelajar pula kompeten untuk mengendalikan mesin basuh automatik. Peralatan
yang ditaksir dipilih sendiri oleh pelajar kecuali mesin basuh automatik di
mana ini adalah peralatan yang wajib dikendalikan pelajar.
|
0 comments:
Post a Comment