ISNIN
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
30 Julai 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 03: Melakar dan menyambung litar
bekalan kuasa.
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 12: menjalankan ujian kekutuban dan keterusan
litar mati.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan kemahiran seperti
yang tercatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pentaksiran untuk KMMPED 12
|
ABM
|
Kord penyambung tambahan berkembar, pena ujian, meter
pelbagai.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati, kebersihan.
|
Refleksi
|
Proses
pentaksiran berjalan dengan baik. Tiga orang pelajar (Gorrie, Nicholas,
Tommy) kompeten untuk aspek ini.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
30 Julai 2012
|
Masa
|
09:25 – 10:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 08: Mengesan kerosakan dan
membaikpulih peralatan elektrik domestik
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 29: Mengesan kerosakan
peralatan elektrik domestik
KMMPED 30: Mengganti komponen yang rosak. KMMPED 31: Menguji kefungsian peralatan elektrik domestik |
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan
kemahiran seperti yang dicatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pelajar mengesan dan membaikpulih
peralatan elektrik yang berasaskan elemen pemanas (periuk nasi elektrik,
ketuhar, cerek elektrik, )
|
ABM
|
Borang penskoran individu, periuk nasi elektrik,
ketuhar, cerek elektrik.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Pentaksiran dijalankan dengan baik. Pelajar dapat
membaik pulih dan mengesan kerosakan peralatan pilihan mereka masing-masing.
12 pelajar baik pulih periuk nasi, 8 pelajar baik pulih cerek elektrik dan 3
pelajar baik pulih ketuhar.
|
SELASA
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
31 Julai 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:05, 09:25 – 10:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 03: Melakar dan menyambung litar
bekalan kuasa.
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 12: menjalankan ujian kekutuban dan keterusan
litar mati.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan kemahiran seperti
yang tercatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pentaksiran untuk KMMPED 12
|
ABM
|
Kord penyambung tambahan berkembar, pena ujian, meter
pelbagai.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati, kebersihan.
|
Refleksi
|
Proses
pentaksiran berjalan dengan baik. Enam orang pelajar (Dayangku, Jane, Joseph,
Firdaus, Nur Amira, Pamela) kompeten untuk aspek ini.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
31 Julai 2012
|
Masa
|
10:25 – 11:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 08: Mengesan kerosakan dan
membaikpulih peralatan elektrik domestik
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 29: Mengesan kerosakan
peralatan elektrik domestik
KMMPED 30: Mengganti komponen yang rosak. KMMPED 31: Menguji kefungsian peralatan elektrik domestik |
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan
kemahiran seperti yang dicatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pelajar membuat laporan bagi kerja
baik pulih periuk nasi elektrik, ketuhar dan cerek elektrik.
|
ABM
|
Borang penskoran individu, periuk nasi elektrik,
ketuhar, cerek elektrik.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Pelajar membuat laporan bagi kerja baik pulih
peralatan masing-masing. Kelas terkawal. Semua pelajar berjaya menyelesaikan
laporan untuk hari ini.
|
RABU
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
01 Ogos 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 03: Melakar dan menyambung litar
bekalan kuasa.
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 12: menjalankan ujian kekutuban dan keterusan
litar mati.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan kemahiran seperti
yang tercatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pentaksiran untuk KMMPED 12
|
ABM
|
Kord penyambung tambahan berkembar, pena ujian, meter
pelbagai.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati, kebersihan.
|
Refleksi
|
Proses
pentaksiran berjalan dengan baik. Tujuh orang pelajar (Christi,felix,noni,azmi,shahira,shanty,slviana)
kompeten untuk aspek ini.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
01 Ogos 2012
|
Masa
|
08:05 – 09:05, 10:25 – 11:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 08: Mengesan kerosakan dan
membaikpulih peralatan elektrik domestik
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 29: Mengesan kerosakan
peralatan elektrik domestik
KMMPED 30: Mengganti komponen yang rosak. KMMPED 31: Menguji kefungsian peralatan elektrik domestik |
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan
kemahiran seperti yang dicatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pelajar mengesan dan membaikpulih
peralatan elektrik yang berasaskan elemen pemanas (periuk nasi, pembakar
roti, seterika elektrik )
|
ABM
|
Borang penskoran individu, periuk nasi elektrik,
pembakar roti, seterika elektrik.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Pentaksiran dijalankan dengan baik. Pelajar dapat
membaik pulih dan mengesan kerosakan peralatan pilihan mereka masing-masing. 4
pelajar baik pulih periuk nasi, 9 pelajar
baik pulih pembakar roti dan 10 pelajar baik pulih seterika elektrik.
|
KHAMIS
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
02 Ogos 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 08: Mengesan kerosakan dan
membaikpulih peralatan elektrik domestik
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 29: Mengesan kerosakan
peralatan elektrik domestik
KMMPED 30: Mengganti komponen yang rosak. KMMPED 31: Menguji kefungsian peralatan elektrik domestik |
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan
kemahiran seperti yang dicatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pelajar membuat laporan bagi kerja
baik pulih periuk nasi elektrik, pembakar roti, seterika elektrik.
|
ABM
|
Borang penskoran individu, periuk nasi elektrik, pembakar
roti, seterika elektrik
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Pelajar membuat laporan bagi kerja baik pulih
peralatan masing-masing. Semua pelajar berjaya menyelesaikan laporan yang
dikehendaki.
|
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
02 Ogos 2012
|
Masa
|
10:55 – 11:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 03: Melakar dan menyambung litar
bekalan kuasa.
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 12: menjalankan ujian kekutuban dan keterusan
litar mati.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan kemahiran seperti
yang tercatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pentaksiran untuk KMMPED 12
|
ABM
|
Kord penyambung tambahan berkembar, pena ujian, meter
pelbagai.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati, kebersihan.
|
Refleksi
|
Proses
pentaksiran berjalan dengan baik. Tujuh orang pelajar (Alistair,Foo Siew
Lee,Jeffrey,Nelson,Paul,Wendiely, Zaid Izzuddin) kompeten untuk aspek ini.
|
JUMAAT
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
03 Ogos 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 03: Melakar dan menyambung litar
bekalan kuasa.
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 12: menjalankan ujian kekutuban dan keterusan
litar mati.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan kemahiran seperti
yang tercatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pentaksiran untuk KMMPED 12
|
ABM
|
Kord penyambung tambahan berkembar, pena ujian, meter
pelbagai.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati, kebersihan.
|
Refleksi
|
Proses
pentaksiran berjalan dengan baik. Dua orang pelajar (Jong Lee Hua, Ian Foley)
kompeten untuk aspek ini. Semua pelajar telah berjaya ditaksir untuk KMMPED
12 sepanjang minggu ini.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
03 Ogos 2012
|
Masa
|
09:40 – 10:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Penyemakan Kerja Pentaksiran Tingkatan 5
|
Objektif
|
Supaya pelajar boleh:
|
Aktiviti
|
Penyemakan dan kemas kini fail pelajar
|
ABM
|
Fail pelajar
|
Nilai
|
Prihatin, bekerjasama, rajin, tolong menolong,
disiplin
|
Refleksi
|
Kerja kemas kini fail berjaya dilakukan oleh semua
pelajar. Kerja pentaksiran pelajar belum selesai untuk modul pentaksiran 09.
|
0 comments:
Post a Comment