ISNIN
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
09 Julai 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.2 : Bekalan kuasa AC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø amali pemasangan kord penyambung tambahan.
|
ABM
|
Palam 3 pin, kabel mudah lentur, soket alir keluar
13A, playar gabung, pemotong sisi, pemutar skrew.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Kelas terkawal. Kerja memasang kord penyambung tambahan tidak dapat
diselesaikan atas faktor kekangan masa. Disambung pada masa akan datang.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
09 Julai 2012
|
Masa
|
09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 10: Pengurusan Keusahawanan
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 36: Menyediakan folio
pengurusan perniagaan.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø menulis untuk kerja kursus-folio
pengurusan perniagaan.
Ø guru memantau proses perlaksanaan
kerja kursus pengurusan perniagaan pelajar.
|
ABM
|
Modul Keusahawanan.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri, bantu
membantu.
|
Refleksi
|
Proses pelaksanaan kerja kursus pengurusan
keusahawanan berjalan dengan lancar. 60% pelajar telah berjaya menyiapkan
folio ini.
|
SELASA
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
10 Julai 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15, 09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.2 : Bekalan kuasa AC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø amali pemasangan kord penyambung tambahan.
|
ABM
|
Palam 3 pin, kabel mudah lentur, soket alir keluar
13A, playar gabung, pemotong sisi, pemutar skrew.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Senamrobik 1 Murid 1Sukan 1Malaysia pada pukul 7:00
– 10:00 pagi. Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar
selepas itu. Walau bagaimanapun,kerja memasang kord penyambung tambahan tidak
dapat diselesaikan atas faktor kekangan masa. Disambung pada masa akan
datang.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
10 Julai 2012
|
Masa
|
10:55 – 12:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 10: Pengurusan Keusahawanan
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 36: Menyediakan folio
pengurusan perniagaan.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø menulis untuk kerja kursus-folio
pengurusan perniagaan.
Ø guru memantau proses perlaksanaan
kerja kursus pengurusan perniagaan pelajar.
|
ABM
|
Modul Keusahawanan.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri, bantu
membantu.
|
Refleksi
|
Proses pelaksanaan kerja kursus pengurusan
keusahawanan berjalan dengan lancar. Semua pelajar telah berjaya menyiapkan
folio ini.
|
RABU
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
11 Julai 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.2 : Bekalan kuasa AC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø amali pemasangan kord penyambung tambahan.
|
ABM
|
Palam 3 pin, kabel mudah lentur, soket alir keluar
13A, playar gabung, pemotong sisi, pemutar skrew.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Semua pelajar selesai membuat projek penyambungan kord penyambung
tambahan.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
11 Julai 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25, 10:55 – 12:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 08: Mengesan kerosakan dan
membaikpulih peralatan elektrik domestik
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 29: Mengesan kerosakan
peralatan elektrik domestik
KMMPED 30: Mengganti komponen yang rosak. KMMPED 31: Menguji kefungsian peralatan elektrik domestik |
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan
kemahiran seperti yang dicatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pelajar memilih peralatan yang
ingin mereka baiki- 2 barangan menggunakan elemen pemanas, 2 barangan
menggunakan motor, 1 barang menggunakan solenoid.
|
ABM
|
Borang penskoran individu, barangan elektrik
domestik yang dipilih pelajar.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
berjalan dengan baik. Penerangan dapat dilakukan untuk kerja membaik pulih.
Walau bagaimanapun, proses baik pulih peralatan belum dapat dilaksanakan sepenuhnya
lagi kerana kesuntukan masa. Pelajar memilih barangan yang ingin mereka baiki
berdasarkan barang yang disenaraikan oleh guru.
|
KHAMIS
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
12 Julai 2012
|
Masa
|
07:05 - 08:15
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 08: Mengesan kerosakan dan
membaikpulih peralatan elektrik domestik
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 29: Mengesan kerosakan
peralatan elektrik domestik
KMMPED 30: Mengganti komponen yang rosak. KMMPED 31: Menguji kefungsian peralatan elektrik domestik |
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan
kemahiran seperti yang dicatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pelajar mengesan dan membaikpulih
peralatan elektrik (mesin basuh automatik dan semi automatik)
|
ABM
|
Borang penskoran individu, mesin basuh automatik,
mesin basuh semi automatik.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Pentaksiran dijalankan dengan baik. Pelajar mengesan
kerosakan peralatan. Walau bagaimanapun, peralatan tidak dapat dibaiki
sepenuhnya atas sebab kekangan masa.
|
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
12 Julai 2012
|
Masa
|
11:30 -12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.2 : Bekalan kuasa DC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø menyenaraikan senarai komponen
Ø pelajar mendapatkan komponen yang disenaraikan daripada guru
|
ABM
|
Contoh litar bekalan kuasa pengatur voltan
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
baik. Kelas terkawal. Semua pelajar mengambil komponen yang disenaraikan
daripada guru.
|
JUMAAT
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
13 Julai 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.2 : Bekalan kuasa DC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø kerja amali menyusun komponen di atas papan jalur.
|
ABM
|
Contoh litar bekalan kuasa pengatur voltan
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati, kebersihan.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
baik. Kelas terkawal. Pelajar dapat menyusun komponen mengikut litar skematik
di atas papan jalur. Pelajar melakukan penyemakan daripada guru untuk
ketepatan menyusun komponen di atas papan jalur masing-masing.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
13 Julai 2012
|
Masa
|
09:40 – 10:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 08: Mengesan kerosakan dan
membaikpulih peralatan elektrik domestik
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 29: Mengesan kerosakan
peralatan elektrik domestik
KMMPED 30: Mengganti komponen yang rosak. KMMPED 31: Menguji kefungsian peralatan elektrik domestik |
Objektif
|
Supaya pelajar dapat melakukan
kemahiran seperti yang dicatat dalam borang penskoran individu.
|
Aktiviti
|
Ø pelajar mengesan dan membaikpulih
peralatan elektrik (mesin basuh automatik & semi automatik)
|
ABM
|
Borang penskoran individu, mesin basuh automatik,
mesin basuh semi automatik.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Pentaksiran dijalankan dengan baik. Semua pelajar
melakukan amali membaik pulih mesin basuh automatik. Walau bagaimanapun,
peralatan tidak dapat dibaiki sepenuhnya atas sebab kekangan masa.
|
0 comments:
Post a Comment