ISNIN
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
11 Jun 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Peperiksaan Penggal 1
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
|
ABM
|
Kertas
peperiksaan penggal 1
|
Nilai
|
Bantu membantu, bekerjasama,
kebersihan
|
Refleksi
|
Proses
pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar. Walau bagaimanapun hanya
sebilangan soalan sahaja yang dapat dibincangkan kerana kesuntukan
masa.Pelajar memerlukan bimbingan yang berterusan dari guru untuk mengetahui
jawapan untuk soalan peperiksaan tersebut.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
11 Jun 2012
|
Masa
|
09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Peperiksaan Penggal 1
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
|
ABM
|
Kertas peperiksaan penggal 1
|
Nilai
|
Bantu membantu, bekerjasama,
kebersihan
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
berjalan dengan lancar. Walau bagaimanapun terdapat sebilangan pelajar yang
memerlukan penerangan lanjut untuk beberapa soalan pada bahagian A. Bahagian
B dan C akan dibincangkan kemudian kerana kesuntukan masa.
|
SELASA
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
12 Jun 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15, 09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Peperiksaan Penggal 1
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
|
ABM
|
Kertas
peperiksaan penggal 1
|
Nilai
|
Bantu membantu, bekerjasama,
kebersihan
|
Refleksi
|
Proses
pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar. Semua soalan dapat
dikenal pasti jawapannya. Pada masa 5 & 6 (09:45 – 10:55),tiada sesi
P&P berlaku kerana semua pelajar terlibat dengan perjumpaan rumah sukan.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
12 Jun 2012
|
Masa
|
10:55 – 12:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Peperiksaan Penggal 1
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
|
ABM
|
Kertas peperiksaan penggal 1
|
Nilai
|
Bantu membantu, bekerjasama,
kebersihan
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
berjalan dengan lancar. Sambungan perbincangan jawapan untuk soalan pada
bahagian B. Pelajar memerlukan bimbingan yang berterusan untuk menjawab
soalan jenis esei.
|
RABU
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
13 Jun 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.1 : Bekalan kuasa AC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø perbincangan tentang tamatan dan kod warna yang betul bagi kabel pada
palam 3 pin.
|
ABM
|
Palam 3pin, kabel mudah lentur
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Kelas terkawal. 80% pelajar dapat mengenalpasti tamatan yang betul
dan dapat membezakan kod warna kabel mudah lentur.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
13 Jun 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25, 10:55 – 12:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Peperiksaan Penggal 1
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
|
ABM
|
Kertas peperiksaan penggal 1
|
Nilai
|
Bantu membantu, bekerjasama,
kebersihan
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
berjalan dengan lancar. Sambungan perbincangan jawapan untuk soalan pada
bahagian B & C. Pelajar memerlukan bimbingan yang berterusan untuk
menjawab soalan jenis esei.
|
KHAMIS
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
14 Jun 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 10: Pengurusan Keusahawanan
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 36: Menyediakan folio
pengurusan perniagaan.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø perbincangan mengenai latar
belakang perniagaan yang hendak dilakukan.
Ø menulis untuk kerja kursus-folio
pengurusan perniagaan.
|
ABM
|
Modul Keusahawanan.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri, bantu
membantu.
|
Refleksi
|
Kerja
kursus untuk modul pentaksiran 10 dilakukan pelajar. Ada juga sebilangan
pelajar yang masih sukar untuk memikirkan apa yang hendak dirancang dalam
perniagaan. Guru membantu pelajar dalam memikirkan rancangan perniagaan yang
mereka hendak lakukan..
|
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
14 Jun 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.1 : Bekalan kuasa AC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø Perbincangan amali
Ø Amali: pemasangan kabel mudah lentur pada palam 3 pin.
|
ABM
|
Palam 3pin, kabel mudah lentur, playar muncung tirus,
pemotong sisi, penjalur wayar, pemutar skru.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Kelas terkawal. Pelajar melakukan penyambungan kabel mudah lentur
pada palam 3pin secara individu. Walau bagaimanapun, atas sebab kekangan
masa,kerja amali tidak dapat diselesaikan oleh semua pelajar hari ini.
|
JUMAAT
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
15 Jun 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.1 : Bekalan kuasa AC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø Amali: pemasangan kabel mudah lentur pada palam 3 pin.
|
ABM
|
Palam 3pin, kabel mudah lentur, playar muncung tirus,
pemotong sisi, penjalur wayar, pemutar skru.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Kerja penyambungan kabel mudah lentur pada palam 3pin diteruskan bagi
pelajar yang tidak dapat menyelesaikannya pada hari sebelumnya. Kelas
terkawal. Di akhir kelas, semua pelajar dapat menyiapkan kerja penyambungan
masing-masing.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
15 Jun 2012
|
Masa
|
09:40 – 10:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 10: Pengurusan Keusahawanan
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 36: Menyediakan folio
pengurusan perniagaan.
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø menulis untuk kerja kursus-folio
pengurusan perniagaan.
Ø guru memantau proses perlaksanaan
kerja kursus pengurusan perniagaan pelajar.
|
ABM
|
Modul Keusahawanan.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri, bantu
membantu.
|
Refleksi
|
Kerja
kursus untuk modul pentaksiran 10 dilakukan pelajar. Pelajar mula melakukan
folio pengurusan perniagaan dengan bimbingan guru.
|
0 comments:
Post a Comment