ISNIN
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
07 Mei 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 02: Menguji Komponen Asas Elektrik
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 06 : menguji dan menentukan kerosakan
gegelung dan pengubah.
KMMPED 07 : menguji dan menentukan kerosakan fius
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø melaksanakan modul pentaksiran 02-KMMPED 06 & 07
Ø pelajar diuji secara individu.
|
ABM
|
Borang penskoran individu, meter pelbagai, pengubah,
fius
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran berjalan dengan baik. Lima orang pelajar
yang berjaya ditaksir dan kompeten.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
07 Mei 2012
|
Masa
|
10:20 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 11: Keusahawanan
|
Sub Tajuk
|
Unit 11.1 : Komunikasi
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø menyalin nota berdasarkan modul muka surat 214-219.
Ø penerangan tentang komunikasi.
|
ABM
|
Modul MPED
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
berjalan dengan baik. 70% pelajar dapat memahami tentang komunikasi.
|
SELASA
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
08 Mei 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.1 : Bekalan kuasa AC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø Pelajar menyalin nota berdasarkan modul m/s 123
Ø nota tambahan dari guru untuk bekalan kuasa AC.
|
ABM
|
modul MPED Ting.4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Kelas terkawal. Pelajar selesai membuat nota bekalan kuasa AC.
Disebabkan kesuntukan masa,hanya sebahagian penerangan tentang bekalan kuasa
AC dapat dilakukan oleh guru.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
08 Mei 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Refleksi
|
Tiada P&P. Guru terlibat dengan Program Jerayawara
Robotik Bahagian Samarahan di SMK Asajaya No.2
|
RABU
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
09 Mei 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:05, 11:10 – 12:10 (waktu untuk hari
perhimpunan)
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.1 : Bekalan kuasa AC
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø Pelajar menyalin nota berdasarkan modul m/s 124
Ø melakar gambarajah blok panel bekalan kuasa AC
Ø penerangan oleh guru tentang panel bekalan kuasa AC
|
ABM
|
modul MPED Ting.4, aksesori pendawaian kawalan
pengguna (bekalan kuasa AC)
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
baik. Pelajar selesai melakar gambarajah blok panel bekalan kuasa AC. Pelajar
hanya dapat mengenal pasti blok panel bekalan kuasa AC dan litar sistem
bekalan AC setelah guru menunjukkan aksesori pendawaian kawalan pengguna
(bekalan kuasa AC).
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
09 Mei 2012
|
Masa
|
09:05 – 09:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 11: Keusahawanan
|
Sub Tajuk
|
Unit 11.2 : Keusahawanan
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø menyalin nota berdasarkan modul muka surat 231-236
Ø penerangan tentang keusahawanan
|
ABM
|
Modul MPED
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
berjalan dengan baik. Kelas terkawal. 70% pelajar dapat mempelajari sesuatu
tentang selok belok perniagaan dan pemasaran
|
KHAMIS
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
10 Mei 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.1 : Bekalan kuasa AC
Modul Pentaksiran 03: KMMPED 11- melakar gambarajah
kord penyambung tambahan antara palam 3pin dengan soket alur keluar 13A
berkembar.
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø melakar gambarajah kord menyambung tambahan mengikut spesifikasi yang
ditetapkan seperti dalam borang penskoran individu.
Ø melabel tamatan palam 3 pin dan soket alur keluar dengan warna yang
betul.
|
ABM
|
modul MPED Ting.4, kord penyambung tambahan.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Lima orang sahaja pelajar dapat menyelesaikan lakaran gambarajah kord
penyambung tambahan dan kompeten untuk KMMPED 11. Akan disambung pada waktu
yang lain disebabkan kesuntukan masa.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
10 Mei 2012
|
Masa
|
09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 11: Keusahawanan
|
Sub Tajuk
|
Unit 11.2 : Keusahawanan
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø pendedahan untuk melakukan rancangan perniagaan
Ø perbincangan: perniagaan yang akan dilakukan pelajar bagi melaksanakan
kerja kursus pentaksiran modul 10- keusahawanan.
|
ABM
|
Modul MPED, modul keusahawanan
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
berjalan dengan baik. Hanya 40% pelajar sahaja yang boleh memikirkan
rancangan untuk menjalankan perniagaan. Kebanyakan pelajar masih tidak tahu
apa yg mereka hendak rancang dan lakukan untuk kerja kursus keusahawanan.
|
JUMAAT
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
11 Mei 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 4 : Litar Bekalan Kuasa
|
Sub Tajuk
|
Unit 4.1 : Bekalan kuasa AC
Modul Pentaksiran 03: KMMPED 11- melakar gambarajah
kord penyambung tambahan antara palam 3pin dengan soket alur keluar 13A
berkembar.
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø melakar gambarajah kord menyambung tambahan mengikut spesifikasi yang
ditetapkan seperti dalam borang penskoran individu.
Ø melabel tamatan palam 3 pin dan soket alur keluar dengan warna yang
betul.
|
ABM
|
modul MPED Ting.4, kord penyambung tambahan.
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Semua pelajar dapat menyelesaikan lakaran gambarajah kord penyambung
tambahan dan kompeten untuk KMMPED 11.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
11 Mei 2012
|
Masa
|
09:40 – 10:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Ulangkaji
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø menjawab soalan peperiksaan SPM tahun-tahun lepas yang diberikan oleh
guru sebagai latihan dan ulangkaji.
|
ABM
|
Kertas Peperiksaan SPM (MPED) tahun-tahun lepas
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
baik. Pelajar membuat latihan sebagai ulangkaji berdasarkan soalan SPM
tahun-tahun lepas yang diberi oleh guru. Perbincangan dilakukan untuk mencari
jawapan bagi soalan-soalan yang sukar difahami.
|
1 comments:
RPH kemas kini. Teruskan usaha cikgu.
Terima kasih.
htchong
Post a Comment