ISNIN
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
16 April 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 3: Komponen
Asas Elektik
|
Sub
Tajuk
|
Unit 3.7 : Geganti
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø Pelajar menyalin nota
tambahan dari guru.
Ø Penerangan tentang
geganti.
|
ABM
|
Geganti, modul MPED
Ting.4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin,
hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran
dan pembelajaran berjalan dengan baik. 80% pelajar dapat kenal pasti tamatan
serta sesentuh geganti dengan baik.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
16 April 2012
|
Masa
|
10:20 – 12:40
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 10 : Memasang
dan Menservis Komputer
|
Sub
Tajuk
|
Unit 10.1 :
Komponen Perkakasan Komputer.
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø penerangan tentang
perbelanjaan dan keselamatan semasa kerja pemasangan komputer dijalankan.
|
ABM
|
Modul MPED
tingkatan 5
|
Nilai
|
Disiplin,
kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran
dan pembelajaran dapat dijalankan dengan baik. Pelajar juga diberi soalan
latihan berkenaan penyelesaian perbelanjaan pemasangan komputer. 80% pelajar
dapat menyelesaikan permasalahan yang diberi.
|
SELASA
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
17 April 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran
02: Menguji Komponen Asas Elektrik
|
Sub
Tajuk
|
KMMPED 04: menguji
dan menentukan kerosakan perintang
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø melaksanakan modul
pentaksiran 02-KMMPED 04
Ø pelajar diuji
secara individu.
|
ABM
|
Borang penskoran
individu, perintang, meter pelbagai
|
Nilai
|
Disiplin,
kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran
berjalan dengan lancar. Tiga orang pelajar berjaya ditaksir dan kompeten.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
17 April 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 10 : Memasang
dan Menservis Komputer
|
Sub
Tajuk
|
Unit 10.2 : Asas
Memasang Perkakasan Komputer
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø penerangan tentang
pemasangan CPU,persediaan sebelum memasang komputer.
Ø amali pemasangan
CPU pada papan induk
|
ABM
|
Modul MPED
tingkatan 5, CPU, papan induk
|
Nilai
|
Disiplin,
kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran
dan pembelajaran dapat dijalankan dengan baik. Semua pelajar dapat memasang
CPU dengan lengkap pada papan induk.
|
RABU
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
18 April 2012
|
Masa
|
07:05 – 08:15,
10:55 – 12:05
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran
02: Menguji Komponen Asas Elektrik
|
Sub
Tajuk
|
KMMPED 04: menguji
dan menentukan kerosakan perintang
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø melaksanakan modul
pentaksiran 02-KMMPED 04
Ø pelajar diuji
secara individu.
|
ABM
|
Borang penskoran
individu, perintang, meter pelbagai
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama,
yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran
berjalan dengan lancar. Tiga belas orang pelajar berjaya ditaksir dan
kompeten.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
18 April 2012
|
Masa
|
09:05 – 09:55
(jadual hari perhimpunan)
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 10 : Memasang
dan Menservis Komputer
|
Sub
Tajuk
|
Unit 10.2 : Asas
Memasang Perkakasan Komputer
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø penerangan tentang
pemasangan perkakasan komputer.
Ø amali pemasangan
perkakasan komputer-papan induk.
|
ABM
|
Modul MPED
tingkatan 5, papan induk.
|
Nilai
|
Disiplin,
kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran
dan pembelajaran dapat dijalankan dengan baik. Semua pelajar dapat memasang
papan induk yang dibekalkan oleh guru dengan baik.
|
KHAMIS
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
19 April 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran
02: Menguji Komponen Asas Elektrik
|
Sub
Tajuk
|
KMMPED 04: menguji
dan menentukan kerosakan perintang
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø melaksanakan modul
pentaksiran 02-KMMPED 04
Ø pelajar diuji
secara individu.
|
ABM
|
Borang penskoran
individu, perintang, meter pelbagai
|
Nilai
|
Disiplin,
kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran
berjalan dengan lancar. Sembilan orang pelajar berjaya ditaksir dan kompeten.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
19 April 2012
|
Masa
|
09:45 – 10:55
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 10 : Memasang
dan Menservis Komputer
|
Sub
Tajuk
|
Unit 10.2 : Asas
Memasang Perkakasan Komputer
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø penerangan tentang
pemasangan perkakasan komputer.
Ø amali pemasangan
perkakasan komputer- RAM,penetapan tempat CDROM,cakera keras,cakera liut.
|
ABM
|
Modul MPED
tingkatan 5, RAM, pemacu cakera keras, CDROM, cakera liut.
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama,
yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pengajaran
dan pembelajaran dapat dijalankan dengan baik. Semua pelajar dapat memasang
perkakasan komputer yang dibekalkan oleh guru dengan baik.
|
JUMAAT
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
20 April 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran
02: Menguji Komponen Asas Elektrik
|
Sub
Tajuk
|
KMMPED 05: menguji
dan menentukan kerosakan pemuat
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø melaksanakan modul
pentaksiran 02-KMMPED 05
Ø pelajar diuji
secara individu.
|
ABM
|
Borang penskoran
individu, pemuat, meter pelbagai
|
Nilai
|
Disiplin,
kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran
berjalan dengan lancar. Empat belas orang pelajar berjaya ditaksir dan
kompeten.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
20 April 2012
|
Masa
|
10:40 – 11:40
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 10 : Memasang
dan Menservis Komputer
|
Sub
Tajuk
|
Unit 10.2 : Asas
Memasang Perkakasan Komputer
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø penerangan tentang
pemasangan perkakasan komputer.
Ø amali pemasangan
perkakasan komputer-papan induk, RAM, CDROM,cakera keras,cakera liut.
|
ABM
|
Modul MPED
tingkatan 5, papan induk, RAM, pemacu cakera keras, CDROM, cakera liut.
|
Nilai
|
Disiplin,
kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Pemasangan
perkakasan komputer dapat dijalankan dengan baik. Pelajar mempunyai daya
usaha untuk cuba memasang dan mempelajari sesuatu tentang pemasangan komputer.
90% pelajar berjaya melakukannya.
|
SABTU (Sekolah Ganti)
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
21 April 2012
|
Masa
|
08:05 – 09:05
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran
02: Menguji Komponen Asas Elektrik
|
Sub
Tajuk
|
KMMPED 05: menguji
dan menentukan kerosakan pemuat
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø melaksanakan modul
pentaksiran 02-KMMPED 05
Ø pelajar diuji
secara individu.
|
ABM
|
Borang penskoran
individu, pemuat, meter pelbagai
|
Nilai
|
Disiplin,
kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran
berjalan dengan lancar. Lapan orang pelajar berjaya ditaksir dan kompeten.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
21 April 2012
|
Masa
|
09:20 – 10:10
|
Mata
Pelajaran
|
Menservis Peralatan
Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 10 : Memasang
dan Menservis Komputer
|
Sub
Tajuk
|
Unit 10.2 : Asas
Memasang Perkakasan Komputer
|
Objektif
|
Supaya pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø penerangan tentang
pemasangan perkakasan komputer.
Ø pemasangan kabel
data.
|
ABM
|
Modul MPED
tingkatan 5, kabel data
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama,
yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Pemasangan
perkakasan komputer dapat dijalankan dengan baik. 90% pelajar berjaya
melakukan pemasangan kabel data.
|
0 comments:
Post a Comment