ISNIN
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
27 Februari 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 3: Komponen Asas Elektik
|
Sub Tajuk
|
Unit 3.1: Perintang
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø pelajar menyalin nota perintang berdasarkan modul
muka surat 71-72
Ø penerangan tentang perintang
|
ABM
|
Perintang,
Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar Pelajar dapat menyatakan fungsi dan jenis perintang.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
27 Februari 2012
|
Masa
|
11:30 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 9 : Mengesan Kerosakan dan
Baikpulih Peralatan Elektrik
|
Sub Tajuk
|
9.1.11 Mesin Basuh Automatik
9.1.12 Pembersih Vakum
9.1.13 Pengisar
9.1.14 Pengadun
|
Objektif
|
Supaya pelajar- pelajar
dapat:
|
Aktiviti
|
Ø menyalin nota berdasarkan modul.
Ø
melukis carta
alir untuk mengesan kerosakan mesin basuh automatik, pembersih vakum,
pengisar dan pengadun.
|
ABM
|
modul MPED
|
Nilai
|
Bantu membantu, bekerjasama,
kebersihan, disiplin
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
berjalan dengan baik. Pelajar berjaya menyiapkan carta alir untuk mengesan
kerosakan pada mesin basuh automatik, pembersih vakum, pengisar dan pengadun.
Kerja amali untuk mengesan kerosakan akan diadakan kemudian setelah
pembelajaran secara teori selesai.
|
SELASA
28 FEBRUARI 2012
|
Guru
terlibat sebagai Guru Pengiring pelajar 4MPV dan 5MPV ke Pameran Pendidikan
Teknikal dan Vokasional di Borneo Convention Centre Kuching
|
RABU
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
29 Februari 2012
|
Masa
|
09:05 – 09:55, 10:10 – 11:10
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 3: Komponen Asas Elektik
|
Sub Tajuk
|
Unit 3.1: Perintang
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø pelajar menyalin nota perintang berdasarkan modul
muka surat 73 – 74 (langkah kerja pengukuran perintang)
Ø penerangan tentang kod warna perintang, spesifikasi
dan jenis kerosakan perintang.
|
ABM
|
Perintang,
Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. 70% pelajar dapat mengenal pasti kod warna perintang, menentukan
nilai perintang melalui kod warna dan mengenal pasti spesifikasi perintang.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
29 Februari 2012
|
Masa
|
11:40 – 12:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 05: Menyambung Beban
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 22 : Menyambung dan menguji tranduser
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 05-KMMPED 22
|
ABM
|
Borang penskoran individu, tranduser
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran dapat dijalankan dengan baik.Enam
orang pelajar yang berjaya ditaksir dan kompeten.untuk KMMPED 22.
|
KHAMIS
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
01 Mac 2012
|
Masa
|
09:45 – 10:55
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 05: Menyambung Beban
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 22 : Menyambung dan menguji tranduser
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 05-KMMPED 22
|
ABM
|
Borang penskoran individu, tranduser
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran dapat dijalankan dengan baik.Lima
orang pelajar yang berjaya ditaksir dan kompeten.untuk KMMPED 22.
|
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
01 Mac 2012
|
Masa
|
10:55 – 12:05
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 3: Komponen Asas Elektik
|
Sub Tajuk
|
Unit 3.1: Perintang
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø latihan tentang nilai kod warna perintang
|
ABM
|
Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Pelajar dapat menjawab soalan yang diberi.
|
JUMAAT
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
02 Mac 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 3: Komponen Asas Elektik
|
Sub Tajuk
|
Unit 3.1: Perintang
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø amali pengukuran perintang dan pembacaan nilai
perintang melalui kod warna
|
ABM
|
Perintang,
Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Pelajar dapat menentukan nilai
perintang melalui penggunaan meter pelbagai. Pelajar juga dapat menyiapkan
kerja amali mereka untuk pengukuran 10 perintang berbeza nilai. Semua
kumpulan pelajar dapat menyelesaikannya.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
02 Mac 2012
|
Masa
|
10:40 – 11:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 05: Menyambung Beban
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 22 : Menyambung dan menguji tranduser
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 05-KMMPED 22
|
ABM
|
Borang penskoran individu, tranduser
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran dapat dijalankan dengan baik.Enam
orang pelajar yang berjaya ditaksir dan kompeten.untuk KMMPED 22.
|
SABTU (SEKOLAH GANTI 2)
Kelas
|
4 MPV
|
Tarikh
|
03 Mac 2012
|
Masa
|
08:15 – 09:25
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul 3: Komponen Asas Elektik
|
Sub Tajuk
|
Unit 3.2 : Kapasitor
|
Objektif
|
Supaya pelajar dapat:
|
Aktiviti
|
Ø pelajar menyalin nota kapasitor berdasarkan modul.
Ø penerangan tentang kapasitor
|
ABM
|
Kapasitor,
Modul MPED Tingkatan 4
|
Nilai
|
Disiplin, rajin, hormat menghormati.
|
Refleksi
|
Sesi pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan
lancar. Pelajar dapat menentukan symbol,unit,jenis
kapasitor dan fungsi kapasitor.
|
Kelas
|
5 MPV
|
Tarikh
|
03 Mac 2012
|
Masa
|
10:40 – 11:40
|
Mata Pelajaran
|
Menservis Peralatan Elektrik Domestik
|
Tajuk
|
Modul Pentaksiran 05: Menyambung Beban
|
Sub Tajuk
|
KMMPED 22 : Menyambung dan menguji tranduser
|
Objektif
|
|
Aktiviti
|
Ø amali : melaksanakan modul pentaksiran 05-KMMPED 22
|
ABM
|
Borang penskoran individu, tranduser
|
Nilai
|
Disiplin, kerjasama, yakin dengan diri.
|
Refleksi
|
Proses pentaksiran dapat dijalankan dengan baik.Lima orang pelajar
yang berjaya ditaksir dan kompeten.untuk KMMPED 22. Kesemua pelajar (23
orang) telah kompeten untuk aspek ini setelah 4 hari proses pentaksiran
dijalankan untuk aspek ini.
|
0 comments:
Post a Comment